Bacalah perasaanmu !

Unknown | 03:57 | 0Comments |

Erti sahabat...
mempunyai satu sahabat sejati lebih berharga daripada seribu teman yang mementingkan diri sendiri.
persahabatan sering mengalami beberapa ujian,tetapi persahaabaatan sejati boleh mengatasi ujian itu bahkan harum bersama kerananya..
Persahabatan tidak terjalin secara automatik,tetapi memerlukan proses yang panjang seperti besi menajamkan besinya,demikianlah sahabat yang menajamkan sahabatnya..
persahabatan diwarnai dengan pelbagai pengalaman suka dan duka,dihibur-disakiti,diperhatikan-dikecewakan,didengarkan-diabaikan,dibantu-ditolak,namun semua ini tidak pernah sengaja dilakukan dengan tujuan kebencian..
seorang sahabat tidak akan menyembunyikan kesalahan untuk menghindari perselisihan,justeru ,kerana kasihnya ia memberanikan diri menegur apa adanya..
sahabat tidak pernah melakukan sesuatu tanpa sebab hanya dengan niat agar sahabatnya yang menyakiti hatinya mahu berubah menjadi lebih baik..
semua orang pasti memerlukan sahabat sejati,namun tidak semua orang berhasil mendapatkannya.Banyak pula orang yang telah menikmati indahnya persahabatan namun,ada juga yang begitu hancur kerana dikhianati sahabatnya.
proses dari teman menjadi sahabat memerlukan usaha pemeliharaan dari kesetiaan,tetapi bukan di saat kita memerlukan bantuan barulah kita memiliki motivasi mencari perhatian,pertolongan dan pernyataan kasih daripada orang lain.
Kerinduannya adalah menjadi sebahagian dari kehidupan sahabatnya.kerana tiada persahabatan yang di mulakan dengan sifat ego..
Siapa yang berada di samping kamu??Siapa yang mengasihi kamu??Siapa yang ingin bersama kamu saat kamu memerlukan??
MEREKALAH SAHABATMU..Peliharalah dan hargailah selalu persahabatanmu..
Ingatlah saat terakhir kamu berada dalam kesusahan..
Apa yang kita alami demi teman,sahabat-sahabat..kadang-kadang melelahkan dan menjengkelkan namun itulah yang membuatkan persahabatan mempunyai nilai yang indah..

No comments:

Receive all updates via Facebook. Just Click the Like Button Below

Powered By Blogger Widgets

Open Cbox