KELEBIHAN BERSELAWAT

Hamba Faqir | 03:25 | 0Comments |

Rasulullah s.a.w. telah bersabda bahawa, "Malaikat Jibrail,Mikail,Israfil dan Izrail A.S. telah berkata kepadaku..

Berkata Jibrail A.S. : "Wahai Rasulullah s.a.w.,barang siapa yang membaca selawat ke atasmu tiap-tiap hari sebanyak sepuluh kali,maka akan saya bimbing tangannya dan akan saya bawa dia melintasi titian seperti kilat menyambar."

Berkata pula Mikail A.S. : "Mereka yang berselawat ke atasmu akan aku beri mereka itu minum dari telagamu."

Berkata pula Israfil A.S. : "Mereka yang berselawat kepadamu akan aku sujud kepada Allah S.W.T dan aku tidak akan mengangkat kepalaku sehingga Allah S.W.T mengampuni orang itu."

Berkata Malaikat Izrail A.S. pula : "Bagi mereka yang berselawat ke atasmu,akan aku cabut roh mereka dengan selembut-lembutnya seperti aku mencabut roh para nabi-nabi."

Hah,dah baca kan kelebihan selawat di atas ni..banyak kelebihannya kalau kita selalu berselawat ke atas junjungan mulia Nabi Muhammad s.a.w...Tunggu pe lagi,sebelum jasad kita kaku dan mati,jom lah suci dan bersihkan hati,takkan nak tunggu sampai esok pagi baru nak buat kan..senang je pun..EH!MACAM SURE JE ESOK KITA AKAN ADA LAGI kan..kan..huhu ;p

~UNTUK INGATAN BERSAMA~

No comments:

Receive all updates via Facebook. Just Click the Like Button Below

Powered By Blogger Widgets

Open Cbox